joi, 19 iulie 2018

Pescaria lui Matei - Agigea


Saptamana aceasta a avut pentru mine numai 4 zile lucratoare, pentru ca doar ce m-am intors dintr-un  weekend prelungit,  de la malul marii. In fiecare an ii promit Marii Negre ca ma voi intoarce la ea iar si iar (asa cum spune si cantecul) ori de cate ori am ocazia. Chiar daca vara aceasta a fost cam capricioasa, cu multe ploi si furtuni, am ales un moment potrivit sa dam o fuga pe litoralul romanesc,  sa simt briza, sa mi se faca pielea de gaina atunci cand intru prima oara in apa marii, sa ma ascund sub umbrela de fiecare data cand soarele devine prea indraznet sau din contra, sa ma infasor in prosop ca un copil cand ies din apa si soarele se ascunde in nori.



Pentru acest an, mi-am dorit foarte mult sa ne cazam intr-un loc linistit, departe de aglomeratia de pe faleza, cu o curte plina de verdeata, cu baldachine si foisor, si mai ales sa fie aproape de Pescaria lui Matei, despre care citisem ca este una dintre cele mai bune si frumoase localuri din Constanta. Cazarea am gasit-o intocmai dupa preferintele noastre, in Eforie Nord, la doar 10 minute de mers cu masina fata de Agigea, comuna unde se afla vestita pescarie. Ce-i drept, ne-am ajutat de GPS ca sa ajungem la restaurant deoarece este ascuns intr-un loc relativ izolat, pe un drum prin camp.




Cherhanaua are o locatie absolut fabuloasa si e plina de traditie: am inteles ca se mentine fruntasa in topurile turistilor inca de 3 generatii.  Cateva chestii interesante si secrete din familia lui Matei gasiti aici. Restaurantul cu specific pescaresc are o capacitate de peste 300 persoane, are mancare excelenta (cu preturi  putin cam piperate, insa garantez ca merita!)  si este impartit in mai multe zone: restaurantul interior, terasa mica, terasa mare si vaporasul.


  
 



Asa cum va spuneam, Pescaria lui Matei este amplasata pe stanci, undeva la malul marii, in Agigea, intr-un golfulet frumos amenajat, iar daca sunteti norocosi si veti servi pranzul pe terasa, va veti  bucura de o priveliste superba catre marea de culoarea azur. Bineinteles ca duminica, atunci cand am ajuns noi, cherhanaua era plina, dar noi am avut in san un talisman, ne-am inscris la receptie pe lista de asteptare si in mai putin de 15 minute, ne-am asezat la o masa “with a view”. Am mancat aici cea mai buna saramura de crap picanta ever, chiar daca eu nu sunt un mare fan al pestelui.





Lasand un pic la o parte descrierea restaurantul, as vrea sa va povestesc si despre cat de frumos  e decorat golful: am descoperit  aici o apa extrem de curata, o plaja mica, nu prea populata, aproape virgina, ce aduce destul de mult cu plajele din Italia. Singurul inconvenient este acela ca sunt pietre in apa, pe care poti aluneca destul de usor, insa daca vii pregatit cu acea incaltaminte speciala impotriva “aricilor de mare”, esti salvat. Plaja nu e amenajata, dar  va  puteti  bronza direct pe nisip, pe prosop, pe bancutele albe  sau cocotati in unul dintre cele 4 leagane mari, duble, din lemn. Daca doriti sa stati la umbra, mutati prosopul putin mai incolo, in mica padurice verde, aproape de casutele colorate, in miniatura. Aici exista, de asemenea,  si un loc de joaca pentru copii cu tobogane, leagane si cumpene.












La cativa zeci de metri, tot la malul marii, se afla alte 2 locatii deosebite: un bar, cu umbrelute din paie si scaune inalte din lemn si un restaurant numit Golful Pescarilor, amenajat in stil marinaresc.




Per total, as putea asemui intregul golfulet, cu décor cu tot, cu locatiile colorate din Vama Veche, insa mult mai linistit si virgin. Cu siguranta ma voi intoarce aici cu prima ocazie pentru ca locul mi-a transmis o asa energie pozitiva, de nu va pot explica in cuvinte…





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Toscana – tur in Florenta, Siena si Lucca

Toscana este extrem de cunoscuta in randul pasionatilor de calatorii fiindca e regiunea-vedeta a Italiei, prezenta in toate brosurile, promo...