duminică, 2 iulie 2023

O sambata in Constanta

Unde facem o escapada la mare, departe de canicula?

Noi, recunosc, nu suntem fani litoral romanesc, iar in ultimii ani chiar am evitat vacantele in statiunile de aici, pentru ca preturile mi se par exagerate, serviciile lasa de dorit si mai ales, aglomeratia nu reuseste nicicum sa ne relaxeze dupa o saptamana grea la birou.

Am vazut, intr-adevar multe locatii dragute, pe stilul nostru, precum Hacienda de Mare & Casa de Mare (Olimp), Cuibul de la Mare (Corbu), Hook of Love (23 August-Olimp), Casa Stavros (2 Mai), Arome 22 (Eforie Sud) unde cu siguranta vom ajunge la un moment dat, pentru cateva zile, insa repet, tarifele pt un concediu la noi in tara, la mare depaseste destinatiile de peste granita.

Desi in majoritatea timpului eu sunt cea cu initiativa de duca, iata ca de data sta Razvan a preluat fraiele si a propus ca in prima zi din weekend sa dam o fuga la Marea Neagra (la noi), lasandu-ma pe mine sa aleg o plaja. Cu greu m-am decis asupra locatiei, pentru ca trebuiau bifate multe criterii pe care sa le indeplineasca - voiam sa fie liniste pe plaja (nu sa simt in piept basul muzicii din boxe), sa nu fie foarte aglomerata, sa aiba nisip fin si intrare lina in apa, sa fie frumos amenajata si decenta la bani.


Am ales Constanta, pentru ca nu vazusem niciodata portul si Cazinoul, asadar castigatoarea pentru locul de bronzat a fost plaja Zoom Beach, bazandu-ma pe niste reels-uri filmate acolo, era si cu vegetatie, si colorata, arata instagramabil.


Pe A2 am facut atat la dus, cat si la intors, in jur de 2:30 h, a fost suprinzator de liber, desi la pod la Fetesti se lucreaza – apropos, pe toata durata lucrarilor, taxa de trecere va fi suspendata – vezi aici stirea despre reabilitare.

Din fericire, am avut ghinionul sa nu fim lasati sa parcam masina inspre plaja Zoom Beach, pentru ca trecerea de bariera era permisa doar riveranilor si nici pe stradutele din jur nu am avut unde lasa autoturismul. Am scris din fericire pentru ca am plecat de acolo, dar a, continuat sa mergem pana spre capatul strazii Belvedere, unde am dat peste o parcare micuta, gratuita, din care coborai direct pe Plaja Palomera.




Si a fost dragoste la prima vedere: umbrelute din paie, muzica in surdina, leagane, nisip fin, putina populatie, o terasa boho si sezlonguri (cu saltele cu perna - de vis!) libere in randul 2, foarte aproape de mare. Preturile aici mi s-au parut decente, 30 ron/sezlongul/adult, iar cafeaua 13 lei. Puteati servi si masa pe plaja sau la terasa, barul de pe plaja avand contract cu o firma de delivery. Aveau in meniu salate, multe sortimente de pizza si cateva platouri. Cu siguranta, vom reveni aici ori de cate ori vom simti nevoia de deconectare pentru ca a fost o atmosfera super relaxanta, iar apa marii extrem de limpede.






Am petrecut ore bune pe sezlongurile trase cand la soare, cand la umbra, iar spre orele amurgului, am plecat sa facem o promenada pe faleza din Portul Tomis, unde am si servit cina, la una din zecile de terase dragute cu view. Izul romantic din port a fost completat de sunetul pescarusilor, barcutele plutitoare si razele blande ale soarelui reflectate in apa albastra. Cazinoul era inca in renovare si precum niste prieteni de nadejde, briza marii parca masca schelele de pe cladire, mangaind chipurile trecatorilor, iar valurile se spargeau de pietre, formand o spuma alba, de toata splendoarea…









 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in 2021

Acum 2 saptamani, pe vremea asta eram in Timisoara... Azi sunt acasa, in fata laptopului, stau turceste pe canapea si mai scad temperatura c...