marți, 19 iulie 2022

Thracian Cliffs Golf & Beach Resort

Cand traficul din Bucuresti se mai linisteste, temperaturile din termometre cresc si randamentul la serviciu scade, e semn ca vara s-a instalat si organismul cere ODIHNA 😴. Primul concediu din acest an l-am logat in iulie si am promis sa fug de litoralul romanesc pentru ca din pacate serviciile oferite nu renteaza deloc cu preturile (mai ales ale sezlongurilor care depasesc chiar si 100 ron/pers), iar aglomeratia nu face casa buna cu relaxarea.

Vara asta am ales Resortul Thracian Cliffs din statiunea Kavarna, la doar 50 km de granita Ro-Bulgaria. Drumul este scurt, din Bucuresti am facut doar 3 ore si jumatate, Waze-ul luandu-ne pe A2, apoi pe un drum linistit de tara, ocolind aglomeratia statiunilor Eforie-Mangalia, iar in final ne-a scos din Romania prin Vama Negru Voda. Taxele de drum au fost cele de pod (de la Fetesti) - achitate prin expedierea unui SMS si buvigneta, luata imediat dupa ce am trecut frontiera, la 43 Ron. Daca alegeti sa o cumparati on-line pretul e undeva la 30 Ron si scutiti si minute bune de stat la coada.

Dupa aproximativ 50 minute de condus de la punctul vamal, a inceput sa se vada linia albastra, infinita a marii si un indicator ce arata spre stanga Thracian Cliffs Golf & Beach Resort. Inca aproximativ 5 minute de mers pe un drum serpuit, cu case, si am ajuns la destinatie! Odata ridicata bariera de la intrare, am simtit ca pasim intr-un mini-orasel, domeniul intinzandu-se pe hectare intregi, avand terenuri de golf, coasta, mare, piscine, copaci, localuri de zi si noapte, SPA, magazine de haine si alimentar etc. Ca sa va faceti o idee, noi in a doua zi petrecuta aici am facut undeva la 10 mii de pasi. Deplasarea in interiorul complexului se putea face fie pe jos sau masina personala, dar si cu masinutele electrice de golf sau cu trenuletul (servicii gratuite).

Complexul dispune de 160 camere (in Marina Village + Hillside Village), insa numai 90 dintre ele sunt oferite spre inchiriere, restul fiind proprietati-personale, cumparate de diversi oameni de afaceri. In ciuda comentariilor negative citite pe Booking, tot personalul hotelului vorbeste foarte bine lb engleza si este extrem de primitor (cel putin in experienta noastra totul a decurs ok). In momentul check-in-ului, receptionerul ne-a recomandat sa ne facem rezervari in avans atat pentru plaja, cat si pentru restaurante, deoarece este o perioada aglomerata.

In acest sens, am fost indrumati catre biroul de consierge, unde persoana responsabila s-a ocupat sa ne book-uiasca zilnic locurile pe plaja, cate o cina la 19.30 la fiecare dintre cele 3 restaurante ale grupului (Olivo, Geti, Argata Beach-Restaurant) si ne-a oferit o harta a locatiei pentru a avea vizibilitate asupra tuturor punctelor de interes.

La Thracian Cliffs exista 2 plaje unde va puteti bronza: plaja privata Argata, unde au acces doar cei cazati si unde costul pentru 2 sezlonguri, prosoape + umbrela este de 40 leva/zi. Apa este extrem de limpede, cu intrare treptata, fara pietre, nisipul fin, iar view-ul la apus de soare, vazut de la masa restaurantului Argata este cel mai romanic loc posibil. Puteti petrece intreaga zi pe aceasta plaja – bohemian escapade – deoarece barul-restaurant este deschis atat pentru pranz, cat si pentru cina (recomand aici neaparat o cina in jurul orei 20 cand e golden hour – un paradis cu cer roz, valuri spumoase, adieri blande si sunet de pescarusi). Pe noi mancarea de aici nu ne-a dat pe spate, insa pentru priveliste si atmosfera, merita toti banii!

Coffee is always a good idea !

romantic dinner

Cheers to my MOJITO !

sus - statia masinutei care ne aduce la plaja

Puteti ajunge pe plaja Argata fie pe jos (in cca 10-15min), fie in mai putin de 2 minute, cu masinuta electrica care circula la fiecare 5-10 minute pe ruta receptie-plaja. Intreg traseul pana aici este spectaculos, caci traversati terenurile de golf unde puteti admira jucatorii imbracati in alb, savurati mireasma florilor mov din campurile de lavanda, zariti soarele cum se uita in oglinda lacului Thracian.

Masina electrica de inchiriat (personala)

Masina electrica de transport (la comun) receptie-plaja

Golf players under the sun

In directia opusa, cea de-a doua plaja, ceva mai mare decat prima, este Bendida Beach care este insa deschisa si pentru oaspetii hotelului, dar si pentru cei din exterior. Aici costul celor 2 sezlonguri cu prosoape + umbreluta este de 30 leva/zi pentru guests si 40 pentru ceilalti. De retinut ca rezervarile la plaja se mentin numai pana la ora 11, asadar cine se trezeste de dimineata, prinde loc in primul rand, foarte aproape de mare. Atat plaja, cat si restaurantul-bar Bendida (unde mancarea este de-li-cioa-sa !!!) au un design maroccan, superb – singurul dezavantaj este ca la orele 18 totul se inchide aici, asadar singura masa pe care o puteti servi este pranzul. Si aici intrarea in mare se face gradat, dar apa este ceva mai calda decat in Argata.

Drumul pana la plaja Bendida nu este atat de spectaculos ca cel descris mai sus, la Argata, iar pentru a ajunge aici, am luat masina personala pana aproape de terenurile de tenis si am lasat-o in parcarea Bendida (gratuita pentru turisti cazati). Bineinteles, acest itinerariu poate fi efectuat si cu trenuletul ce strabate intreg complexul si care ajunge in statie la Bendida cam la fiecare sfert de ora. De aici (din statia Bendida sau din Parcarea Bendida) oaspetii sunt preluati de un alt free shuttle bus care duce in 2 minute, direct pe plaja (traseul se poate face si la picior, as zice eu, in vreo 20 minute).

Desi ambele plaje sunt feerice, intime si foarte curate, noi am ales sa facem plaja la Bendida 4 zile din 5 pentru mancarea gustoasa (care e servita rapid, in max 10 minute) si pentru apa (mai calda) a marii, unde am si vazut inotand 2 delfini, in larg.

Bendida Beach Bar & Restaurant

Bendida beach?

OR

Argata beach?

Revin cu cateva precizari la camerele de cazare: acestea sunt dispuse in 2 satuce – Marina Village care este mai aproape de centrul resortului: de restaurante, magazine, SPA, night club, infinity pool, chiar si de mare, si Hillside Village care e mai linistit, cu mai multa natura, tei, multe pasarele zburand si o vedere spectaculoasa, panoramica asupra ansamblului, a lacului si a marii. Jos, chiar in fata apartamentelor de pe deal, exista 3 piscine adanci pana la 1.50m, cea din mijloc creand un efect de infinity pool.

In pretul apartamentelor (indiferent de zona) este inclus si micul dejun-bufet, extrem de variat si bogat, care din pacate pentru mine se serveste prea devreme (8.00-10.30) pentru a apuca sa mananc din toate dulciurile expuse. M-am limitat doar la o cafea cu lapte, cateva croissante si felii de pepene, dar pentru ca acum, cand scriu articolul, mi-e foarte foame, simt nevoia sa insir ce bunatati erau pe mese pe acolo: gogosi cu ciocolata, clatite cu N soiuri de dulceata sau Nutella, cereale cu lapte/iaurt, placinta cu branza, foietaje dulci si sarate, negresa, prajitura cu mere si caramel, bundinca, mousse, tarte, toate fructele posibile, legume, branzeturi, mezeluri, oua preparate de chef la cerere, cu ce sortimente voiai, etc etc etc ...

Voi reveni curand cu un al 2-lea articol despre modalitati de petrecere a timpului liber aici, prezentarea fiecarui restaurant in parte si ce preparate ne-au placut cel mai mult.