duminică, 25 iulie 2021

Raven's Nest - The Hidden Village

Iata ca s-a terminat si vacanta noastra petrecuta in Transilvania si zona Muntilor Apuseni :(. Din cauza restrictiilor, am fost putin tematori sa parasim Romania, asa ca am considerat un prilej bun sa planificam un concediu in tara si sa descoperim minunatiile mioritice, pentru ca vorba lui Razvan: Ce tara frumoasa avem! Acum ne bucuram enorm pentru decizia luata,  pentru ca am vizitat niste locuri superbe, cu peisaje de poveste.

Am sa incep cu destinatia-vedeta a vacantei noastre si anume Raven's Nest - The Hidden Village.

Situata in judetul Alba – comuna Salciua, in satul Sub Piatra, aceasta locatie este una exclusivista, dar careia nu am putut sa ii gasim nici macar un minus.

Probabil datorita dorintei puternice de a ajunge acolo (era luata in vizor de vreo 2 ani) cuibul si-a gasit disponibilitate pentru noi (un mare-mare noroc, pentru ca stiu persoane ce isi doresc sa ajunga aici de ani buni, insa nu au gasit niciodata loc), fix in perioada cand aveam eu aprobat concediul (de mentionat ca toate rezervarile aici sunt nerambursabile).

Bineinteles, fiind prima cazare book-uita, in jurul ei am inceput sa construiesc traseul si pentru restul de zile libere.

Accesul pe aceasta proprietate este cu circuit inchis, incepand cu orele 13.30 a primei zile de cazare, iar check-in-ul se face de la h 15.00. Se poate ajunge aici folosind Waze cu numele catunului, asigurandu-va ca pe drumul E81 dinspre Alba nu cotiti la stanga in Teius, ci traversati orasul Teius pana la Aiud – virati stanga inspre Buru, apoi traversati raul Aries si cotiti la stanga spre Campeni – Salciua. Din comuna Salciua se face la stanga pe o strada ingusta situata vis-à-vis de primarie, veti traversa o punte, apoi un pod mare de beton. La bifurcatie, mergeti inspre dreapta si urcati pe creasta muntelui, pe un drum asfaltat circa 5km. Ultimii 1.5km sunt pe un drum de piatra ingust, dar practicabil. Nu este unul ideal, insa poate fi parcurs (cu grija) cu orice tip de masina. Inainte cu 400m de parcarea proprietatii se afla o bariera ce va fi ridicata de gazde odata ce ii veti apela telefonic, confirmandu-le numele pe care este facuta rezervarea dvs. Pe noi ne-a intampinat Rudolf, foarte jovial si pozitiv si ne-a lasat sa parcam chiar in interiorul curtii, foarte aproape de casuta cu obloane turcoaz (Casa Zmeilor).

parcarea noastra in curtea interioara

casa cu obloane turcoaz - Casa Zmeilor

drumul pietruit catre destinatie

Satucul ascuns, din Muntii Trascaului, a luat nastere in iulie 2016 si poate gazdui oaspeti in 11 camere aflate in 3 case diferite (Casa de Miazazi, Casa de Mijloc si Casa de Miazanoapte) + intr-o noua casuta costruita in 2020, dar data in folosinta abia anul acesta, din cauza pandemiei.

Casa de Miazanoapte

Cerdacul Casei de Miazanoapte

Casa de mijloc

curtea privata a Casei Zmeilor

Aceasta din urma a fost si cea in care am stat noi, e denumita Casa Zmeilor (sau Dragon's Hut) si este desprinsa parca din povestile cu printi si printese. Este destinata pentru 2 adulti si are la parter zona de living si baita, iar la etaj dormitorul, cu un pat matrimonial generos, din lemn masiv + balconul cu terasa in curte. Doar Casa Zmeilor beneficiaza de curte individuala, zona de hamace, un ciubar incalzit pe tot parcursul sederii (electric), sauna (pe lemne) si dus exterior, toate private. Terasa este insufletita seara de beculetele ghirlandei luminoase, ce creaza o atmosfera romantica si calma. Chiar si in racoarea serii, poti sta la un pahar de vin/ceai cu o paturica pe umeri (din partea casei) pe fotoliile-puf de langa ciubar, ascultand greierii.

Ciubar incalzit

Sauna

Terasa Casei Zmeilor

View din balcon

Pentru persoanele cazate in celelalte case, exista o alta zona de SPA, cu un view magnific asupra Muntilor Apuseni, este contracost (25EUR/pers/slot pt 50 min) si include acces la sauna si la ciubarul incalzit, care este mult mai mare decat cel al Casei Zmeilor. Atentie, rezervarea trebuie facuta cat mai din timp deoarece orarul de functionare a SPA-ului in aer liber este intre 12.00-20.00, asadar exista posibilitatea ca toti ceilalti oaspeti sa isi doreasca balaceala aici, deci doar primii au intaietate. Pe toata durata relaxarii la SPA, accesul celorlalte persoane este interzisa, conferindu-se astfel intimitatea necesara.

Poteca catre zona de SPA

Ciubarul mare (incalzit)

Toate cazarile au incluse in pretul camerei micul dejun  care este extrem de generos, de tip bufet. Contine fructe, legume, branzeturi, deserturi, salate, preparate traditionale – toate ingredientele fiind naturale si proaspete, procurate de la localnicii din sat. Optional, se poate servi si pranzul (19EUR/pers) si/sau cina (20EUR/pers). Ambele variante de masa presupun meniuri fixe, diferite de la o zi la alta (preparate specifice de-ale zonei, DELICIOASE!!!) si includ cate 3 feluri de mancare: aperitiv, fel principal si desert.

Ca o paranteza: pentru ca nici unul dintre noi nu e foarte gurmand, noi am ales sa platim doar 1 pranz si doar 1 cina, impartind astfel toate 3 felurile de mancare la 2 si ne-am satrurat. Felul meu preferat a fost ̋taci si inghite ̋- un soi de mamaliga fiarta in lapte, cu ou, branza si jumari + placinta de nuca cu struguri.

Zeama de legume si tocanita de purcel

Taci si inghite & Bruschete de Jumeri

Placinta cu nuca

Orarul de servire a mesei este: intre 9-11 micul dejun, intre 13.30-15.30 pranzul si intre 19-21 cina.

Ce mi s-a parut dragut a fost ca am primit un mail de la ei cu cateva zile inainte de cazare in care ne intrebau daca suferim de vreo alergie alimentara pentru a tine cont in prepararea mancarii, iar la fiecare fel servit, fata ne spunea denumirea specifica, ce contine si cum a fost preparat.

Restaurantul Vatra Zmeilor

Terasa restaurantului

terasa restaurantului

*Nu este permis accesul cu alimente si bauturi din exterior pe proprietate, si nici cu animale de companie, dar sigur nu le veti duce dorul pentru ca au acolo cateva pisici foarte blande si jucause.

In satul de vacanta, pe langa casutele destinate turistilor, zona SPA si restaurantul unde se serveste masa (atat interior, cat si pe terasa din gradina), mai exista un bar, deschis pana la orele 00.00, unde se servesc si bauturi alcoolice, o zona de cinema in aer liber (daca se strang minimum 8 persoane doritoare, se poate proiecta un film) si o terasa aflata in cel mai inalt punct al muntilor, cu un view ce iti taie efectiv rasuflarea. Aici am admirat un cuplu tanar ce venea in fiecare dimineata si la apus sa faca yoga, in linistea naturii. De asemenea, se poate organiza – la cerere si foc de tabara sau diverse evenimente.

Terasa de sus

pe fundal - cuplul de yogini

View-ul de pe terasa de sus

Noi am plecat de la Ravens Nest extrem de placut surprinsi, de absolut toate serviciile lor, de la curatenie, personal, gustul si servirea bucatelor, arhitectura casutelor apusene ce au fost restaurate din vechi sure, din sec XIX (pentru constructia teraselor, materialele au fost aduse acolo piesa cu piesa, urmand ca apoi sa fie reasamblate) si mobilate cu mult bun gust. Toate obiectele de mobilier sunt de o calitate superioara, tesaturile de asemenea (perdele, lenjerie, paturi), podeaua este din lemn si scartaie la fiecare pas, precum intr-un castel vechi. Eu fiind pasionata de tot ce tine de design de interior, am remarcat ca toate detaliile au fost gandite in amanunt, pentru ca nu exista vreo piesa ce nu se incadreaza in acel puzzle perfect.

Dormitorul de la etaj cu barne din lemn

View-ul din dormitor (de la etaj)

Detalii din living

Baia

Intarea in Casa Zmeilor

Coltul de citit in living

Accesul catre Casa Zmeilor

Living

De mentionat ca nu exista televizoare in camere, insa internetul lor are o viteza mai buna decat cel de la noi de acasa. Daca vreti totusi sa ramaneti conectati la tehnologie, va puteti adauga in bagaj laptopul personal. Noi l-am luat, dar nu am pus mana pe el pentru ca am fost prea conectati cu natura, cu cantecul pasarelelor, zborul fluturilor si mirosul de Mana-Maicii-Domnului.

Desi venisem pregatiti de acasa cu Autan, vazand cata vegetatie exista aici, nu a fost nevoie sa il folosim pentru ca, suprinzator, nu existau tantari. Impotriva reptilelor (in caz ca erau ?! – noi nu am vazut nici una) proprietarii s-au gandit sa tina in gazda cativa arici, pe aleile gradinii.

Desi costurile de cazare sunt destul de piperate, sunt recunoscatoare ca am avut ocazia sa ajungem aici, pentru ca e cea mai frumoasa unitate de cazare in care am stat pana acum (incluzand si plecarile noastre din afara tarii) si poate concura lejer cu cele din afara.

Primeste de la noi premiul I cu nota 10+ pentru cea mai spectaculoasa locatie din Romania!

**Pont: desi rezervarile se fac pe minimum 2 nopti, exista posibilitatea sa mai existe cate o noapte ramasa descoperita si aceea poate fi book-uita. De asemenea, se mai intampla ca oaspetii sa anuleze camera, deci daca stati cu ochii pe pagina lor de Instagram Ravensnest.eu sau Romanian_Romance, puteti avea norocul sa vedeti la timp anuntul lor din stories si sa puteti rezerva spontan o vacanta aici. Pensiunea este deschisa oaspetilor din aprilie-mai pana la sfarsitul lunii octombrie.