joi, 19 august 2021

Povestea Calendarului

Draga Copilarie,

Tu esti cea mai frumoasa parte a vietii mele si ori de cate ori am o stare mai putin buna, ma refugiez in amintirile minunate pe care le am cu tine. Pentru ca am crescut si pot avea acum grija de amandoua, te port cu mine peste tot si incerc de fiecare data sa gasesc locatii colorate si jucause in care sa ne plimbam impreuna. Ultimul loc descoperit, de acest fel, a fost creat de 2 sibieni in satul Porumbacu de Sus, la circa 40 km de Sibiu, vis-à-vis de Castelul Valea Zanelor si poarta numele de Povestea Calendarului.

Este un taram de basm, special conceput pentru nepoti, parinti si bunici cu suflete de copil, ce contine ateliere de creatie si pictura, leagane, masute si bancute vesele, terase si nu in ultimul rand 12 casute tematice care reprezinta cele 12 luni ale anului.






Imediat ce am pasit in interiorul calendarului, datorita arhitecturii constructiilor feerice si a muzicii de poveste auzita in difuzoare, am avut sentimentul ca descresc instant si ca ma intorc in timp. Am poposit aici, impreuna cu ai mei, intr-o zi caniculara si instinctul a dorit ca prima oprire sa o fac in fata Casutei-Decembrie, care a fost si preferata mea pentru ca am putut pune (din timp) la cutia postala scrisori catre Mos Craciun, pentru anul acesta. 

Intrarea in parcul tematic


Luna cea mai inghetata/ De copii e asteptata/
 Omatul si Saniuta/ Mos Craciun cu bocceluta

In fata usii fiecarei casute, exista cate o ghicitoare ce indica luna pe care o reprezinta, ia sa va vad daca le ghiciti numele, pentru ca (in mod intentionat) nu am ordonat casutele cronologic:

Nestemate in copaci/ Diamante-n firul ierbii/
Covor alb pe jos se-asterne/ Gura sobei povesti cerne

E cu numele Răpciune/ Sună trâmbița în lume/
Că începe iarăși școala/ S-a topit în zare, vara

Mândră luna-a lui Gustar/ A sărit în calendar/
În fața suratei mele/ Să coc prune, nuci și mere

Roșii, dulci, zemoase tare/ Fructele au gustul verii/
Vrem cireșe, spun copiii!/ Luna? O ghiciți voi, oare?

Plin de flori și de miresme/ Oare cine poate fi?
Luna lui Florar, firește,/ Dar cum oare s-o numi?

Dragobete vine iar/ Făurar e-n calendar!/
Inimioare și pupici/ De la mari până la mici!

Iepurașul a ascuns/ Niște ouă prin poiată/
Cine vrea să le găsească/ Luna s-o numească-ndată!

Dulce-s ca o acadea/ Vrei să stai în preajma mea/
Omuleți din turtă dulce/ Gerul ca să îl alunge


Mărțișor mă știe lumea/ Și am iz de ghiocei/
 Iar cu șnurul alb cu roșu/ Alung frigul dintre miei

Lunile sunt lungi și calde/ Spicele pe câmp rodesc/
Noi vom coace-o pâine bună/ În cuptorul bătrânesc

Cu măști și dovleci sculptați/ Brumărel bate la ușă/
Ori ne dați, ori nu ne dați/ Cu binețe ne tratați!

Acadelele, turta dulce, cornetele de inghetata si zanele au prins viata in acest locsor din Tara Fagarasului datorita prafului de vise folosit de creatorii Povestii Calendarului.

Ma bucur nespus ca acum fac si eu parte din Povestea Calendarului si ca pret de cateva ore le-am permis (asa, imaginar) tuturor personajelor preferate din basme sa se plimbe cu mine de mana pe aleile dintre casutele-vii.




Ce simt acum cand privesc fotografiile de aici? Nostalgie si implinire – ca am reusit sa schimb un pic firul vietii si sa ii privesc de data aceasta eu pe parintii mei ca pe niste copii.


**Programul de vizitare este zilnic intre 9.00-19.00, in weekend programul prelungindu-se pana la orele 22.00, iar un bilet de intrare costa 20 RON/persoana adulta si 10 RON/copil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in 2021

Acum 2 saptamani, pe vremea asta eram in Timisoara... Azi sunt acasa, in fata laptopului, stau turceste pe canapea si mai scad temperatura c...