luni, 13 septembrie 2021

Hobbiton village - ODAI DIN PLAI - Fundata

Septembrie. Luni. Va scriu de pe taramul hobbitilor, dar nu am zburat tocmai in Noua Zeelanda, ci am gasit copiile fidele ale casutei lui Bilbo Baggins chiar in Fundata, la mica distanta fata de Cheile Gradistei. Deschisa recent, din ianuarie 2021, aceasta locatie dispune de 4 case, respectiv 5 camere duble pentru cazare (casa nr.1 avand 2 camere, cu bai proprii) toate construite din piatra si lemn, avand ferestre largi, rotunde, acoperite de perdelute albe din panza.


Din nefericire, pin-urile puse pe Waze ne-au cam ametit intre Bran si Fundata si a trebuit sa telefonam gazdei pentru a ajunge la destinatie. Ca si punct de reper, venind dinspre Bran catre Fundata, veti vedea pensiunea Eden pe dreapta, iar de aici, in 20-30m faceti stanga pe drumul pietruit, unde e indicatoul cu Vila Recanto. Mergeti pe acel drum circa 500m, apoi in fata singurei case cu gard rosu, se face o bifurcatie – dvs alegeti traseul din stanga si continuati 2.5km pana la ODAI DIN PLAI. Drumul este destul de prost, cu pietris, insa poate fi parcurs si daca nu ai o masina 4x4, iar view-ul pana aici este superb. Mai exista un drum alternativ, putin mai scurt, care este insa recomandat sa fie parcurs la plecare din Fundata catre DN pentru ca exista portiuni abrupte pe care le-ai putea cobori (mai degraba decat sa le urci – la sosire) cu masina mica.




Proprietarii sunt foarte amabili si draguti, sunt 2 frati care ne-au stat la dispozitie intregul sejur. Fratele - Bogdan - se ocupa de administrarea pensiunii si de partea tehnica, iar sora de partea ce tine de bucatarie. Pe Booking nu este mentionat faptul ca exista posibilitatea sa servesti masa la proprietate, desi il gasesc un aspect important. Facilitatile citite de noi cand am facut rezervarea erau: TV cu cablu, centrala si baie proprie, dar ca Wi-fi lipseste, la fel si optiunea de mese. Exista la 2-3km de aici un magazin La Doi Pasi de unde poti achizitiona ceva de mancare, pensiunea avand o sala de mese cu semineu si o bucatarie complet mobilata, dar si un gratar/foisor unde puteti face un barbecue cu cei dragi. Cel mai apropiat restaurant e cel de la Fundata/Cheile Gradistei, iar acolo se poate ajunge pe jos, in 10-15 minute, pe o poteca pe langa lac.




Noi inainte de a ne caza (check-in se face incepand cu orele 16.00), ne-am oprit in Bran la restaurantul DOR unde am mancat de ne-am lins pe degete (burgeri si tagliatelle cu curcan Julien, rucola, parmezan si sos rosu). Nu stiu de ce am aflat atat de tarziu de DOR pentru ca arata senzational, se mananca bine, iar ideea cu copacul in mijlocul restaurantului mi se pare foarte originala. Noi am avut noroc sa ajungem la o ora de varf (14.30) si sa gasim o masa libera (singura) la care sa servin pranzul (normal, puteai ramane doar pe baza de rezervare in prealabil).

Pentru ca zona este destul de izolata, am rugat proprietarul sa ne sfatuiasca cum putem proceda cu masa si ne-a propus sa ne ajute cu micul dejun (50 RON/pers) si cina (60 RON/pers). Dimineata am primit un platou cu mezeluri si branzeturi - produse locale, legume, oua, ceai, lapte cu caimac, cafea, dulceata si unt. Seara am mancat 2 portii generoase de muschi de porc cu piure si salata de varza (mai aveam si alta optiune pentru cina: carne la garnita cu piure, insa nu suntem fani) si desert: chec de casa. Totul a fost delicios!




P.S. Imi cer scuze pentru atatea detalii culinare, dar mi-a placut mult cartea citita recent - Un an in Provence, unde existau descrieri despre bucate, intinse pe pagini intregi, de aceea am vrut si eu sa induc o atmosfera de ospat si vacanta in aceste randuri.


Revenind la povestea noastra, catunul ODAI DIN PLAI este printre cele mai relaxante locatii vizitate in Romania, se aud cat e ziulica de lunga greierii si albinele, iar de jur-imprejur, se intinde pajistea verde si brazii inalti. Noi ne-am baut cafeaua pe terasa pana la orele pranzului cand ne-am indurat sa parasim putin cuibul ca sa vizitam Cetatea Rasnov.


Am fost cazati la casuta cea mai spatioasa – care poarta nr.2 si am avut surpriza (placuta) ca doar casuta de langa noi (nr 1) sa fie ocupata in aceasta perioada, de 2 cupluri  foarte dragute si prietenoase, in rest am fost stapani pe intreaga mosie. Ne-am bucurat de liniste deplina si de toata gradina. Odaile toate sunt ascunse sub pamant (au fost construite excavand pamanatul, adanc) intocmai ca cele din Lord of the ring. E foarte fain sa urci pe potecile inverzite si sa te plimbi pe acoperisurile verzi si vii ale casutelor. De aici te poti bucura si de o priveliste 360, direct de pe terasa imensa de deasupra.










Am Google-it poze cu casele-hobbit si pe perioada iernii si arata foarte cosy asa imbracate in straie albe si toate imprejururimile pline de nameti. In noptile cat am locuit aici, centrala a mers la maximum si a fost cald in casa, precum intr-un barlog de ursi, deci da, ne place. Ochiul meu critic, in ceea ce consta amenajarea interioara, ar adauga in camera o blana groasa aruncata pe jos, mai ales ca podeaua si cativa pereti sunt din piatra si vizual creaza senzatia de rece.

Tot interiorul are elemente din natura, barne din lemn, cuiere din copacei tineri, iar lenjeria si prosoapele sunt albe si brodate cu numele unitatii. Fiecare casuta are in fata ferestrelor rotunde cate o bancuta proprie unde iti poti bea cafeaua/ceaiul dimineata afara, citind o carte. Toate locuintele sunt foarte luminoase, fiind pozitionate cu fata catre rasarit.

E foarte placut sa stai pana seara tarziu la aerul curat, sa privesti de sus ati turisti cum fac scurte plimbari prin padure cu bicicleta sau cu caii.









Iaca eu incalec-ai pe o sa si v-am spus povestea asa, iar voi, chiar daca nu va cazati, daca aveti drum prin Valea Prahovei, urcati rapid pana la casutele astea minunate fiindca poarta ramane deschisa turistilor.

Chapeau pentru idee si atitudine ownerilor! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in 2021

Acum 2 saptamani, pe vremea asta eram in Timisoara... Azi sunt acasa, in fata laptopului, stau turceste pe canapea si mai scad temperatura c...