sâmbătă, 7 ianuarie 2023

Locatii cool din Cluj

Desi mai fusesem in Cluj in urma cu vreo 5-6 ani, am realizat ca nu facusem nicio lista a locatiilor unde se mananca bine sau se bea cafea buna, pentru ca ne-am focusat mai mult pe vizitarea obiectivelor turistice. La vremea respectiva, am scris aici de Salina Turda si de Gradina Botanica, dar mai nimic despre orasul in sine.


Dupa 3 revelioane petrecute acasa, am hotarat ca anul acesta sa evadam si sa ne bucuram de Targul de Craciun in stil transilvanean. Organizarea a fost facuta cam pe ultima suta de metri, am rezervat, ca de fiecare data, un apartament cu chicineta in inima Clujului (acesta a fost apartamentul nostru -  Nest Inn Stiletto - e absolut fabulous si mult, mult mai misto in realitate decat in fotografiile de prezentare de pe Booking) si mi-am contactat cativa prieteni clujeni pentru sugestii de locatii dragute de prin zona. Le si multumesc pe aceasta cale tuturor celor care si-au facut timp sa imi insire zeci de localuri cool si care ma citesc in acest moment! 

Pentru ca nu vreau sa le tin doar pentru mine, vi le prezint si voua pe cele care ne-a placut foarte mult:

1.      Da Pino Restaurant fara doar si poate, cea mai frumoasa experienta de pana acum am trait-o la Da Pino, aflat in centrul istoric al orasului. Desi incepusera cu stangul, pentru ca nu preluau niciunul dintre apelurile noastre pentru rezervare prealabila de masa, si-au spalat pacatele cand le-am trecut pragul. Personal amabil, servire impecabila, mancare delicioasa (cu specific Italian), atmosfera romantica si muzica buna sunt doar cateva dintre punctele forte ale acestui restaurant. Lumanile aprinse de pe masa, vinul frantuzesc si spatiul vintage m-au purtat intr-o calatorie, inapoi in timp, intr-o Italie boema si relaxata. Preturile sunt intr-adevar destul de piperate, insa a meritat cu sigurata vizita aici!




2.      Village by the Lakeaflat chiar pe Lacul Tarnita, functioneaza aparent doar in weekend. Din nefericire, nu am stiut, si ne-am organizat vizita aici intr-o joi, cand era inchis. Am putut sa coboram insa pana la ponton, unde se vedeau Igloo-urile, restaurantul si barcile inchiriate pentru plimbarea pe lac. Drumul pana aici a fost bun (destul de asemanator cu cel ce duce catre Fundata) si linistitor, fiindca am strabatut padurea Tarnita, cu lacul alaturi de noi. Cred ca se vede foarte dragut si pe inserat, cand toate beculetele instalatiilor sunt aprinse. Acest spatiu este disponibil pentru evenimente private in timpul saptamanii, iar vara imi imaginez ca e un adevarat paradis aici: plaja si cocktailuri cu picioarele scaldate in Tarnita.  





3.      Restaurant Marty - cel din Piata Muzeului, am mentionat adresa, caci sunt mai multe restaurante Marty in Cluj, insa celelalte nu ne-au convins sa le recomandam. Locatia mi-a placut in primul rand pentru design-ul viu, pentru spatiul aerisit si pentru desertul delicios (brownie cu caramel sarat si inghetata de vanilie). Are unul dintre cele mai stufoase meniuri pe care le-am vazut vreodata (arata ca o carte, are 58 pagini), si cel mai frumos prezentate (alaturi de descrierea mancarii, apare si fotografia dish-ului). Pastele mancate aici au fost home-made, bune-bune de nu a mai ramas nimic in farfurie. Restaurantul m-a facut sa ma simt ca intr-o vacanta exotica datorita vegetatiei, a condimentelor agatate deasupra bucatariei si a bucatarilor asiatici.



4.      Meron & Bujolerecent pasionata de cafea, eu care nu am baut pana aproape de 30 ani aceasta licoare magica, am prins microbul de la Razvan, iar acum cel mai asteptat moment al diminetii mi se pare cel in care sa savurezi o cafea buna cremoasa. In Cluj-Napoca, cele mai bune arome le-am experimentat la Café Meron (un Marrakesh yummy) si la Bujole – un local foarte dragut, chiar in Piata Unirii, cu vedere directa catre Targul de Craciun, dar putin cam inghesuit pentru gustul nostru (erai practic, cam la aceeasi masa cu vecinul). Ah, tot la categoria cafea buna mentionez si deliciosul Peanutbutter bar café baut de Silvia, la Marty.





5.      Nu e o locatie de baut sau mancat, insa vreau neaparat sa mentionez magazinul cu cea mai frumoasa vitrina de anul acesta: Chic Ville - Home et Cetera, aflat in Piata Unirii, ca fiind paradisul sarbatorilor de Craciun. Daca nu ajungeti prea curand in Laponia, trebuie sa ii treceti pragul, gazduieste sute de suveniruri si decoratiuni craciunistice. Nu stiu daca e indicat sa luati dupa voi copiii, pentru ca veti pleca cu buzunarele goale, preturile lor fiind foarte mari, dar toate aranjamentele arata spectaculos. Chiar si mie, ca adult, imi fugeau ochii la toti ursuletii, saniutele, coronitele si brazii, canile cu reni si Mos Craciun si nu ma puteam opri din fotografiat fiecare coltisor al magazinului. Imaginati-va ca am poposit aici inghetati de frig (deoarece statusem cateva ore la Targul de Craciun), iar pe langa decorul de poveste ce ne-a lovit cand le-am deschis usa, era atat de cald si bine si se auzeau pe fundal si colindele. Minunat sentiment!



Printre recomandarile primite s-au gasit pe lista si burgerii de top de la Klausen Burger Rooftop, unde din pacate nu am avut norocul sa mancam pentru ca ne-am planificat sa luam pranzul aici pe 31 decembrie, fix in ziua cand ei aveau inchis. De asemenea, am ratat pe motiv de indisponibilitate si Samsara Restaurant si faimosul SPA de la Resort Sun Garden, unde ne-am fi balacit in ziua aia mohorata si ploioasa de vineri.

Pe langa sugestiile de localuri, bineinteles ca vedeta vacantei a fost, ca de fiecare data, Targul de Craciun:









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in 2021

Acum 2 saptamani, pe vremea asta eram in Timisoara... Azi sunt acasa, in fata laptopului, stau turceste pe canapea si mai scad temperatura c...