luni, 29 aprilie 2024

Domeniul Pescaresc Solacolu

Am descoperit de curand un colt de rai, foarte aproape de Bucuresti, pe care abia astept sa vi-l fac cunoscut. Se numeste Domeniul Solacolu si se afla la doar 35km de capitala, in satul Solacolu, din comuna Sarulesti. Puteti ajunge aici cu masina, pe traseul A2-Fundulea-Nana-Solacolu.

Domeniul este o oaza de liniste, cu peisaje imense verzi, o balta de 8 ha de peste, foisoare special amenajate pentru pescari, o ferma de animale, livezi si 8 casute + 4 unitati de cazare, cu 2 piscine exterioare (deschise doar in sezonul cald) – una destinata copiilor, cu o adancime de 55cm si cealalta pt adulti, de 1.5m. Bineinteles, exista si dusuri si vestiare pentru a va schimba.




Fiindca e in drumul meu catre casa de la tara, am pasit prima data la ferma Solacolu cu tata, fiindca facuse el niste research-uri pe internet si citise ca putem cumpara de aici niste rosii gustoase de sera. Am lasat masina in prima parcare pe stanga si am coborat sa intrebam unde gasim exponatele-vedeta. Doamna de la intrare ne-a spus ca acea prima cladire unde poposisem este de fapt Farm Park, care se poate vizita contra-cost (15lei/acces adult) pentru a admira/mangaia animalutele extrem de blande (au magarusi, ponei, cai, lame, porci, capre, oi si mai multe specii de pasari), pentru calarie sau pur si simplu pentru locul de joaca special amenajat pentru cei mici (cu nisip, tiroliana, leagane, tobogane etc).


Pentru ca rosiile se puteau cumpara de la « Caruta cu Bucate », aceeasi unitate unde se aflau terasa, restaurantul si camerele pentru oaspeti, am mers la pas pe drumul neasfaltat si imediat dupa troita, la bifurcatie, la cele 2 bariere, am luat-o la dreapta. Pe aici e si calea catre casutele in regim hotelier, situate pe Balta Solacolu, asa ca nu am ezitat sa pasim pe iarba proaspat cosita si sa coboram pe lac, unde era o liniste asurzitoare, caci pescarii isi supravegheau parca fara sa respire unditele intinse.



Am profitat de moment si am admirat pret de cateva minute razele soarelui ce se oglindeau in apa limpede, sub umbra unei salcii. Fiind orele amiezii, turistii cazati (sotiile si copiii domnilor tacuti de pe mal) incepusera sa scoata proviziile pe mesele din foisoare pentru a servi pranzul.


Dupa degustare, am achizitionat cateva pachete de 500g de rosii-prunisoara, apoi am mai dat o tura prin livada, unde am admirat curatenia si ordinea pomilor cultivati.

Ne-am intors repejor la masina, dar eu am revenit aici in urmatoarele zile, de data aceasta cu Razvan, cand am si ales sa intram la ferma animalelor. M-am simtit in al noualea cer fiindca am putut sa le dau sa manance si sa le mangai pe toate, ele fiind foarte prietenoase. Si timpul a tinut cu noi, pentru ca fiind cald, toate sufletele erau iesite afara din adapost.







Vara aceasta vrem sa revenim aici, in gasca extinsa, cu toti membrii familiei, pentru macar o noapte, mai ales ca unchiul meu e pasionat si are undite cat pentru tot domeniul. Am avea la dispozitie (contracost) sa facem si un gratar pe seara… Fingers crossed sa ne si sincronizam, ca multi mai suntem !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in 2021

Acum 2 saptamani, pe vremea asta eram in Timisoara... Azi sunt acasa, in fata laptopului, stau turceste pe canapea si mai scad temperatura c...