duminică, 16 iunie 2024

Top 3 locatii must din Budapesta

Anul acesta am ajuns pentru a doua oara in Budapesta, iar daca intaia oara am mers cu avionul, de data aceasta, am ales drumul cu masina, pentru a putea vizita mai multe zone.




La sfarsitul vacantei, bordul masinii ne-a aratat ca am strabatut 1950 km, iar traseul pe care l-am avut a fost Bucuresti – pranz in Sibiu - 1 noapte de cazare in Timisoara – 2 nopti in Budapesta – 3 nopti in Balatonfured – ultima npt de cazare in Sibiu – Bucuresti. A fost un traseu de vreo 12h adunate, dar facut atat la dus, cat si la intors, din 2 bucati: 7-8 ore de mers prin tara + inca vreo 4 din Timisoara catre Budapesta.


Azi nu voi mai scrie despre Budapesta si atractiile ei turistice, pentru ca am facut-o deja in articolul acesta, insa as mentiona 3 locatii must carora sa le treceti pragul:

1.      New York Café – a fost desemnata cea mai frumoasa cafenea din lume si este situata intr-o cladire istorica din centrul capitalei. Eu imi doream de cativa ani sa merg aici, sa facem cunostinta live, dupa toata reclama vazuta pe Instagram si toate articolele citite conform carora numerosi scriitori i-au trecut pragul in secolul XX. 


Pentru ca locatia este extrem de aglomerata, e de preferat sa book-uiti o masa direct pe site-ul lor, insa atentie, rezervarea e acceptata  doar incepand cu h18, din cauza fluxului mare de clienti. Pe tot parcursul zilei, se merge in sistem walk-in, dar daca sunteti matinali ca noi, aveti toate sansele sa gasiti disponibilitate la ora 8, cand se deschide. Noi am trecut pe langa locatie in prima zi in care am ajuns in Budapesta, in jurul orei 19.00 si era o coada de asteptare (afara) destul de mare, asa ca am decis sa mergem a2a zi, dis-de-dimineata pentru a savura cafeaua la palat.



In aceeasi cladire se afla si hotelul de 5* Anantara New York Palace, de aceea impartirea New York Cafe se face astfel: avand 2 etaje si un mezanin, nivelul superior si -1 sunt destinate exclusiv oaspetilor hotelului, care doresc sa serveasca masa. 




Intregul parter ramane deschis publicului, el fiind cafeneaua in sine, un loc de poveste, cu personaje aristocrate. Stilul caracteristic este cel eclectic-renascentist, cu geamuri imense, precum niste vitrine, tavanul inalt, frescele si candelabrele din cristal, scaunele rosii, detaliile aurii, pianul, tinuta ospatarilor… toate inspira opulenta si creeaza o atmosfera eleganta, rafinata. 


Preturile sunt destul de piperate, cea mai ieftina cafea cu lapte (care vine insotita de un bicuitel si apa) este undeva la 12 euro. Noi am mers numai sa bem cafeaua (si portofelul a dat like), insa erau multi turisti ce serveau micul dejun, iar tarifele din meniu nu erau tocmai mici.


2.      Parisi Passage (Udvar) – ca si New York Cafe de mai sus, aceasta cafenea/brasserie este localizata central, intr-o cladire grandioasa a hotelului de 5* cu acelasi nume, parte a grupului Hyatt, pe care noi am descoperit-o intamplator mergand la pas spre Vaci Street. 


Designul acesteia este modern, dar sofisticat, iar clientii pot savura cafeaua de aici direct sub domul de cristal. Inauntru este o atmosfera cozy, cu muzica live si cu mult mai putina agitatie decat la NYC. Noi am avut noroc sa gasim o masa dupa-amiaza, fara rezervare, insa cel mai sigur mergeti devreme (se deschide la 7.30) sau cu programare in prealabil. 


Preturile de aici sunt mai accesibile decat prima recomandare si tin sa mentionez ca Parisi Udvar Hotel este mentionat inclusiv in ghidul Michelin ca fiind unul dintre cele mai opulente hoteluri din Budapesta, avand un lobby impunator, cu arcade aurii art nouveau, un centru SPA pe masura si preparate a la chef.



3.     TwentySix (26) Budapest – cel mai verde restaurant din Budapesta sau jungla urbana, asa cum le place lor sa se recomande, a fost gasit la intamplare cand scroll-am in feedul de Instagram, la o calatoare (din Taiwan cred) ce postase recent o lista de localuri frumoase de aici. 




Negresit am intrat pe site-ul lor sa rezerv o masa pentru 2 persoane, pt cina. Locatia este centrala (aproape de cazarea pe care am avut-o noi, deci am putut ajunge pe jos) si seamana cu o sera: are jos o gradina plina cu ghivece uriase cu plante verzi, cataratoare si atarnatoare, iar la etaj terasele/balcoanele camerelor hotelului The Stories si sali de evenimente. 



Personal, aceasta locatie mi-a placut cel mai mult dintre cele 3… desi e la interior, pare ca esti in mijlocul naturii, inconjurat de mult verde si obiecte din lemn, mancare buna si servire ireprosabila (mancarea a venit chiar mai repede decat cocktailurile comandate). Preturile mi s-au parut decente, recomand si ii dau un scor de 11/10.



Revin curand cu un alt articol cu recomandari de locatii de vazut in afara Budapestei, la cativa km. Mic pont: o sa scriu despre unde gasiti cele mai frumoase campuri de lavanda, castele si curti ca cel din Bridgerton sau promenade pe faleza.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Toscana – tur in Florenta, Siena si Lucca

Toscana este extrem de cunoscuta in randul pasionatilor de calatorii fiindca e regiunea-vedeta a Italiei, prezenta in toate brosurile, promo...