duminică, 24 septembrie 2017

Casa Memoriala a lui Monet, Franta

Recunosc, sunt dependenta de locatii frumoase si de vacante scurte, dar dese, de care nu vreau sa ma tratez, ba chiar as vrea sa va molipsesc si pe voi cu chef de calatorit.

Una dintre destinatiile mele preferate a fost Casa Memoriala a lui Jean Monet, din Satul Giverny, Franta. Am ajuns in Paris in mai 2014 si 5 zile le am petrecut in vizita la vara-mea care lucra temporar ca medic in capitala Frantei.


Din pacate, pe mine « Orasul Iubirii » nu m-a dat pe spate, caci nu a fost ceea ce-mi inchipuiam. N-am gasit aici acea viata boema si luxoasa despre care auzisem, ci doar oameni grabiti, nervosi, metrouri pline si strazi sufocate de masini ce fac traficul infernal.  Desi obiectivele turistice sunt minunate, atmosfera locului nu e wow. Am sa revin in articolele viitoare cu imagini si impresii despre Muzeul Louvre si Turnul Effel care au devenit deja un simbol al Parisului, despre Disney Land-ul care este mai prezent pe buzele copiilor din ziua de azi decȃt numele banalelor noastre parcuri de distracție, dar si despre Moulin Rouge, caci știm cu toții, ȋn special domnii, cӑ este cel mai cӑutat local pentru show-rile de cabaret.


Indepartandu-ne de obiectivele din Paris, enumerate mai sus, pe care majoritatea iubitorilor de calatorii le stiu deja, am ajuns intr-o destinatie magica, nu foarte cunoscuta de multi dintre noi. Daca mergeti de-a lungul raului Sena, la aproximativ 75 km (de Paris) pe care i-am strabatut cu masina personala, veti gasi in regiunea Normandia, satul Giverny (harta aici ), devenit celebru prin secolul XIX, atunci cand pictorul Claude Monet s-a stabilit aici, cumparandu-si o casa de fermier de circa 1 hectar, cu o gradina imensa, plina cu flori.


Dupa ce am vazut privelistea curtii, culorile florilor, nuferii ce pluteau pe apa, podul romantic de peste lac si casa pitoreasca, am inteles ce i-a alimentat imaginatia si ce l-a ajutat sa creeze acele tablouri deosebite ce-i poarta numele.





Primul lucru pe care îl veți observa odata patrunsi in casă, este că spatiul este foarte lung și îngust și poarta culoarea roz, caci aceasta a fost alegerea lui Monet. Dormitoarele sunt situate la etaj, iar la primul nivel gasim : camera de zi, cămară, sala de mese (toata in culoarea galbena), bucătăria (colorata in albastru) și studioul pictorului. Studioul conține o serie de replici ale lucrării sale, iar mobilierul original din casă îi da o nota autentică, astfel încât vizitatorii să poată intra in atmosfera casei de acum 100 ani.

Din pacate, nu va pot oferi imagini din interioirul casei, caci fotografiatul estre strict interzis, fotografiile putand fi facute numai in exterior, in gradina. 
M-am folosit insa de cateva poze gasite pe internet care reproduc cele sustinute mai sus (sursa: Terry DeGiulio & Google Img).
 
Intarea in Casa-Muzeu




Dinning room

Studioul lui Monnet
Bucataria
Dinning room
Grădinile sunt o explozie incredibilă de culoare, pline de covoare de narcise, irisi, galbenele si hortensii
In timpul turului prin gradini, trebuie sa stiti ca există două secțiuni: zona din fața casei este cunoscută sub numele de „Clos Normand” și este detinatoarea de copaci ornamentali și trandafiri. Există insa indicatoare care vă vor ghida incotro sa o luati in functie de ce vreti sa vizitati. Aleea centrală este marcata cu arcade de fier, împodobite cu trandafiri si se intinde pana in spatele curtii. 

Pentru a ajunge la cea de-a doua secțiune a grădinii, trebuie să urmați calea care vă conduce spre Grădina Apelor
Monet a cumpărat acest teren la zece ani după ce a ajuns în Giverny și a transformat pârâul mic care a fost acolo într-un iaz. Această zonă a grădinii lui Monet este cu mult diferită de Clos Normand si are influente japoneze.
Pentru a putea vizita casa memoriala si gradina, trebuie sa asteptati la o coada destul de mare, pentru a va achizitiona biletele de intrare. Noi imi amintesc ca am stat in jur de 45 minute, dar a meritat din plin « sacrificiul ». Am descoperit ca tichetele, mai nou, pot fi cumparate si online, intrand pe site-ul acesta.


Chiar daca pe mine Parisul nu m-a cucerit, desi are o multime de locuri interesante, intotdeauna am cautat sa ajung in locuri mai putin cunoscute, asa ca ma bucur nespus ca am alocat 2 zile din vacanta noastra vizitand imprejurimile si satele vecine (pe langa Casa Memoriala a lui Monet de care m-am indragostit iremediabil, am vizitat si castelul Chambord caruia o sa ii dedic toate atentia intr-un articol individual). Ma simt implinita de fiecare data cand mai bifez o destinatie in jurul lumii, caci vorba Sf Augustin : « Lumea este ca o carte, iar cel ce nu călătoreşte, citeşte doar o pagină..."








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in 2021

Acum 2 saptamani, pe vremea asta eram in Timisoara... Azi sunt acasa, in fata laptopului, stau turceste pe canapea si mai scad temperatura c...