vineri, 3 noiembrie 2017

Mini trip cu fetele la Sibiu

Cand s-a facut noiembrie? S-a trecut si la ora de iarna, iar luna urmatoare e deja Craciunul, vine Mosu’, vine anul nou. Stati, aici intru putin in panica : noi unde facem Revelionul ? Gandul asta ma macina de vreo 3-4 zile si l-am innebunit pe al meu ca eu vreau sa ajung anul asta si la un targ de Craciun. Oriunde, insa intr-o locatie in care n-am mai fost.  


Mi-am facut eu asa un obicei de vreo 4 ani incoace, sa merg la cate un targ in preajma sarbatorilor de iarna. Am bifat pana acum Viena, Praga, Budapesta, Sibiu si imi urez « La cat mai multe » !


Cum anul asta nu as vrea sa stric traditia, am inceput sa caut cu disperare o locatie cu tarabe pline cu turta dulce, vin fiert si brazi impodobiti. In febra cautarilor, mi-am dat seama ca nu mai am cand sa merg. Mai am doar  cateva zile de concediu de luat, insa le-am logat deja in saptamana de dupa Craciun. Pai atunci, sa le combinam : ce locatie alegem pentru petrecerea de Revelion, care sa aiba si targ de Craciun ? Ne-am uitat la oferte in Varsovia, Copenhaga, Milano. Din pacate, in perioada in care am vrea noi sa plecam nu mai este niciun targ pe aici, zise d-l Google.  


In timp ce imi pierea entuziasmul, imi zice Razvan: “hai la Cluj!”. Am acceptat fara ezitare si am gasit deja o super cazare intr-un apartament complet utilat (ce are si bucatarie – yuhu !), la un prêt sub 4 zerouri, si norocosii de noi, prindem aici si targul de Craciun, caci anul asta are loc, pare-se, intre 24 noiembrie si 30 decembrie. Am inceput deja sa caut principalele puncte de interes in si in jurul Clujului si realizez ca am putea trece si prin Sibiu. Cu regret constat ca faimosul Christmas Market 2017 din Hermannstadt se va termina pe 26 decembrie, zi deja planificata a fi petrecuta in sanul familiei, acasa. 


Haideti sa va povestesc cum a fost insa la Sibiu anul trecut !

A fost un mini-trip, ca fetele, tot pe vremea asta, mai exact in weekendul 19-20 noiembrie. Ce nostagie ma ia cand ma gandesc la acea vacanta, parca mi-e dor de ele, mai ales ca Simona e plecata in UK pentru cateva luni, Raluca s-a facut intre timp stewardesa si sta mai mult cu capul in nori (la propriu si la figurat). Pe Silvia n-o pun pe « missing list » caci pe ea o vad mai des si deja ne-am plictisit una de cealalta. Am plecat din Bucuresti intr-o dupa-amiaza de vineri, caci Raluca inca nu reusise sa evadeze de la serviciu (organiza evenimente pe-atunci), am facut destul de mult pe drum caci a fost foarte aglomerat, de aceea ne-am cazat in prima seara intr-un apartament foarte sic din Predeal. 



Am ajuns destul de tarziu, asa ca am mancat pe fuga la un restaurant din apropiere, am cumparat una-alta de rontait si am urcat in camera. Era un apartament cu 2 incaperi si cu un pat in pod, unde urcai pe o scara din lemn. Nu ne-am bucurat foarte mult de locatie caci ne-a doborat oboseala inainte de miezul noptii.


Suprinzӑtor, deși ȋntreaga sӑptӑmȃnӑ suportasem cu greu gerul de afarӑ, ȋn drumeția noastrӑ ne-am bucurat de un weekend ȋnsorit, cu peste 10 grade ȋn termometre, permitandu-ne sa purtam ținute primӑvӑratice. 

Sambata, dis-de-dimineata am plecat din Predeal, cu viteza vantului, direct in Porumbacul de Sus sa vizitam Castelul Zanelor, care se afla la doar jumӑtate de orӑ de mers cu mașina de Sibiu. Constructia e parcӑ ruptӑ din povești cu zȃne si este cel mai nou obiectiv turistic din zonӑ. Deși castelul nu este finalizat ȋn totalitate (interiorul nu poate fi ȋncӑ vizitat), a reușit sӑ stȃrneascӑ curiozitatea multor turiști.
 Micul palat construit parcӑ din turtӑ dulce poate fi vizitat pentru doar 5 lei/persoanӑ.




Din curtea Castelului de Lut am admirat panorama superba cu munții acoperiți de zӑpadӑ de peste pȃrȃul ce curge ușor printre pietrele ascunse ȋn iarba inca verde. In interiorul castelului existӑ un magazin de suveniruri fabricate manual, cu imagini ale castelului. De aici le puteți cumpӑra celor dragi cadouri precum : turtӑ dulce, cӑni, lingurițe, coliere, magneți, brӑțӑri sau cercei - toate aceste mici atenții sunt așezate frumos pe o mӑsuțӑ din paie. 






Tot de aici vӑ puteți achiziționa o cafea/capucino/ciocolatӑ caldӑ sau ceai fierbinte pentru a o savura ȋn grӑdinӑ, la una din mӑsuțele din lemn, frumos decorate cu flori de cȃmp și pernuțe viu colorate așezate pe buturugile-scaune sau pe canapeaua din paie. Acoperișurile cӑsuțelor de poveste din șindrilӑ se aseamӑnӑ cu crestele munților și vor acoperi zece camere ce sunt ȋncӑ ȋn proces de « fabricare ». Am plecat din acest loc minunat cu capul ȋntors, precum niste copii, dar cu zȃmbetul pe buze și ȋncȃntate de ideea bucureștenilor de a crea un așa lӑcӑș de vis.



 
Urmatoarea oprire a fost ȋn Piața Mare din Sibiu, unde erau instalate preț de o lunӑ și jumӑtate cӑsuțe din lemn, specifice oricӑrui tȃrg de Craciun, « locuite » de gazde ce oferӑ contracost turiștilor de la turtӑ dulce, ciocolatӑ de casӑ, clӑtite, cozonaci, vatӑ de zahӑr, cașcaval afumat, pӑlinӑ și vin fiert, pȃnӑ la blӑnuri, suveniruri sau plimbӑri cu mașinuțele tamponate. Luminițele așezate ȋn formӑ de stea peste ȋntreaga piațӑ  pot fi admirate de sus, din Turn, pentru doar 2 lei urcarea. 







Atmosfera de sӑrbatoare poate fi simțitӑ prin prezența sutelor de turiști, a colindelor ce rӑsunӑ ȋn tȃrg, a proiecțiilor de lumini cu brazi și steluțe de gheațӑ de pe clӑdiri și a mirosului de portocalӑ și scorțișoarӑ. Seara am avut cazare exact in centru, la Santino Apartment, o locatie vintage imensa ce se aseamana cu un palat.




 
 Ah, ce pofta de vacanta mi-am facut! Abia astept sa va povestesc despre urmatoarea experienta din Cluj. Voi pe unde plecati iarna asta ?

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in 2021

Acum 2 saptamani, pe vremea asta eram in Timisoara... Azi sunt acasa, in fata laptopului, stau turceste pe canapea si mai scad temperatura c...