duminică, 6 august 2017

Pisa

Marti, 20 Septembrie 2016. Am fugit de acasa de ploile toamnei anului trecut, iar Italia ne-a asteptat din nou cu bratele deschise pentru a nici-nu-mai-stiu cata oara. Am ales o cursa directa Bucuresti-Pisa, de aproape 2 ore, cu compania Wizz Air. Ora aleasa de zbor ne-a oferit cel mai frumos apus vazut de la inaltime, iar calatoria in sine a fost una linistita, lipsita de turbulente. Surpriza majora a fost ca pentru prima data ma aflam intr-un avion condus de un capitan cu chip angelic, cu par lung si blond – o tanara domnita – ce ne-a purtat lin printre norii murdari de intunericul noptii.


In jur de 20.15 (ora Italiei) am aterizat pe aeroportul Galileo Galilei si am luat autobuzul cateva statii pana aproape de gara, unde rezervasem pe Booking.com o camera de hotel. Am ales ca si varianta de cazare Hotel Moderno, caci se afla la o distanta de 10 minute de aeroport (cu bus-ul) si la 5 minute de mers pe jos fata de gara. Personalul hotelului, o doamna blonda tunsa scurt, plina de tatuaje si extrem de energica, ne-a intampinat cu zambetul pe buze si ne-a cazat intr-o secunda. Rasucesc cheia in usa camerei 156 de la etajul 2 si deschid usa. Incaperea era micuta, insa destul de spatioasa pentru toate viitoarele amintiri ale noastre. Aerisim camera, deschizand usa balconului, aruncam rucsacele si plecam in cercetarea Pisei. 


Trecuse de ora 21, asadar toate magazinele erau inchise, asa ca ne-am multumit numai sa ne sprijinim nasurile de vitrinele lor. In 10 minute de mers pe jos de la hotel, am ajuns in centru, in mijlocul stradutelor lor inguste, pline de biciclete, gelaterii si terase. 








Intaia cunostinta am facut-o cu o briosa delicioasa umpluta cu inghetata. Nu am ocupat un loc la niciun restaurant, ci ne-am rasfatat cu o « Birra Moretti » si un kebap de pui cu arome spicy de la un fastfood indian numit « Contro Kebap » de te lingi pe degete. Recomand ! 



Pe timpul zilei, Pisa isi schimba cu totul infatisarea. Pentru ca italienii stiu sa profite de frumusetilor lor locale : pentru 5 obective din Piazza dei Miracolli am platit 34 euro. Bineinteles, turnul inclinat era inclus, fiind ca un magnet in randul turistilor, majoritatea vizitatorilor vechiului oras Pisa venind pentru el.


 Principalele obiective de vizitat in Piazza del Duomo, in imediata vecinatate a turnului, ar fi :  Catedrala medievala Sf Maria Assunta, Baptisteriul Sf Ioan si Cimitirul monumental – simbolul eternitatii prin „marea trecere”, considerat cel mai frumoa din lume, ai carui peretii erau decorati cu fresce ce redau scene din vechiul testament. Fiecare monument vizitat individual costa 5 EUR, iar urcatul in turn este 18 EUR. De notat ca si mancarea de la restaurantele de pe langa turn e destul de scumpa.







 

Lasand la o parte pozele sprijinind sau indreptand turnul, noi ne-am pierdut si pe aleile medievale ale centrului vechi, am admirat balcoanele cu parfum de rufe proaspat spalate de pe terasele restaurantelor unde am savurat paste si pizza absolut gustoase, ne-am odihnit pe iarba. 



 
Pisa este un oras mic, asa ca cea mai bune optiune este sa te deplasezi pe jos, am vazut insa si calatori ce isi inchiriasera bicicleta. Pentru vizitarea Pisei as recomanda ca va alocati maximum o zi, caci in apropiere sunt o multime de locuri superbe de vizitat, precum Parcul National Cinque Terre, despre care v-am vorbit aici (unde puteti ajunge cu trenul) sau alte destinatii toscane : litoralul Viareggio ori orasul medieval Lucca.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Timisoara - Capitala Europeana a Culturii in 2021

Acum 2 saptamani, pe vremea asta eram in Timisoara... Azi sunt acasa, in fata laptopului, stau turceste pe canapea si mai scad temperatura c...